听力是四级考试中比较难下手的一个模块,对此我们也可以多在网上找一些复习的方法,当然方法很多,但找到符合自己的才是最重要的,今天文都四六级就为大家奉上2020年6月大学英语四级听力听写:语言学习,希望助大家一臂之力。

大学英语四级听力听写:语言学习

Learning Language

语言学习

Voice 1: Thank you for joining us for today'sSpotlight program. I'm Liz Waid.

声音1:欢迎收听今天的重点报道节目。我是利兹·韦德。

Voice 2: And I'm Rebekah Schipper. Spotlight usesa special English method of broadcasting. It is easierfor people to understand, no matter where in theworld they live.

声音2:我是瑞贝卡·席佩尔。重点报道节目用慢速英语的方式播报新闻。便于全世界各地民众的理解。

Voice 3: "The limits of your language are the limits of your world." Ludwig Wittgenstein

声音3:“语言的极 限就是世界的极 限。”——路德维希·维特根斯坦。

Voice 1: This is a saying from Ludwig Wittgenstein. He is a writer. He knows how importantlanguage is to every-day life.

声音1:这是路德维希·维特根斯坦所说的名言。他是名作家。他知道语言对日常生活有多重要。

Voice 2: Through all of history, people have recognized the importance of language. Languagehelps people communicate with each other. It lets people create and keep history. It helpspeople express their emotions and dreams.

声音2:纵观历史,人们已经认识到语言的重要性。语言帮助人们互相交流。语言让人们创造并保存历史。其还帮助人们表达自己的情感和梦想。

以上就是文都四六级为大家提供的大学英语四级听力练习的全部内容,听力是一个更加侧重于训练的模块,所以在平时的备考中,还希望考生们多听多练,这样才能明显提升做题正确率。

更多内容点击查看:

2020年6月大学英语四级听力练习汇总

【责任编辑:】