作为大学英语四级考试中占分最重的模块之一,四级听力一直困扰着大部分考生。今天,文都四六级就为大家奉上2020年6月大学英语四级听力练习:选择正确的同伴,希望助大家一臂之力。

大学英语四级听力练习:选择正确的同伴

Simple Things That Can Help Change Your Attitude

改变态度的简单方法。

Choose the right company。

选择正确的同伴。

As they say,“Bad company corrupts good character。”

正如他们所说,“坏伙伴吞噬好习惯”。

You don't expect yourself to be able to change if you go on surrounding yourself with peoplewho possess all the negative traits that you want to change.

如果你周围仍都是性格不好的人,你不要指望自己能改变。

Consider befriending new people, especially those who are optimistic and have a healthyattitude towards life.

考虑交新朋友,特别是那些乐观的、有积极生活态度的朋友。

You will see that your effort to change will be easier with these kinds of people as friends。

你会发现和这些类型的朋友在一起,为改变所做出的努力会更小。

【四级听力知识点讲解】

corrupt adj.堕落的,道德败坏的; 贪污的,腐败的; 腐烂的; (文献等)错误百出的

四级听力例句:

He had accused three opposition members of corrupt practices.

他指控3名反对派成员营私舞弊。

The newspaper alleged the mayor's corrupt practices.

那家报纸断言市长有舞弊行为.

The official led a corrupt life.

这个官员过着堕落的生活.

以上就是文都四六级为大家提供的四级听力练习,听力是一个更加侧重于训练的模块,所以在平时的备考中,还希望考生们多听多练,这样才能明显提升做题正确率。

更多内容点击查看:

2020年6月大学英语四级听力练习汇总

【责任编辑:】